CBCG FinTech Hackathon je 48-časovno regionalno takmičenje u oblasti primjene finansijskih tehnologija koje će, drugu godinu zaredom, biti održano u onlajn formatu od 7. do 9. oktobra 2022. godine.
Takmičenje organizuje Centralna banka Crne Gore u saradnji sa crnogorskim ICT klasterom ICT Cortex i Udruženjem banaka Crne Gore.
Namjera Centralne banke Crne Gore je da okupi timove programera, marketara, dizajnera, startap entuzijasta i drugih kreativaca pred kojima će biti izazov da osmisle programerska rješenja sa velikim potencijalom na finansijskim i bankarskim tržištima, zahvaljujući kojima će građani, kao krajnji korisnici, imati lakši pristup finansijskim i drugim institucijama.
Centralna banka Crne Gore nagradiće najbolji tim novčanom nagradom od 12.000 eura, dok će kompanija Mastercard najbolji crnogorski tim nagraditi sa 3.000 eura.
Timovi će, takođe, imati priliku da predstave i svoja rješenja publici, koju će činiti crnogorski i inostrani profesionalci iz oblasti finansijske industrije i tehnološke zajednice, kao i regulatori i državni zvaničnici.
Očekuje se da će ovogodišnji, kao i prvi CBCG FinTech Hackathon, za učesnike biti jedno korisno iskustvo, sa izuzetnim mogućnostima napredovanja i umrežavanja.
Tema CBCG FinTech Hackathona je Upoznaj svog klijenta – jednostavno i sigurno.
Banke i druge institucije koriste pristup Upoznaj svog klijenta, odnosno Know Your Customer (KYC) kako bi bile sigurne da su njihovi klijenti upravo oni za koje se predstavljaju. KYC je temelj usluga identiteta kao što su identifikacija, autentifikacija i potvrda. Ovaj postupak omogućava finansijskim organizacijama, internet (online) kompanijama, kao i kompanijama u oblasti finansijskih tehnologija (fintech) i državnim organima da se putem digitalnih tehnologija povežu sa svojim klijentima ili partnerima.
KYC, kao jednostavna i sigurna metoda identifikacije, može građanima otvoriti sve vrste digitalnih vrata u brojnim sektorima, kako privatnim tako i javnim, u smislu smanjenja troškova, a povećanja pogodnosti za potrošače, pri čemu se ne ugrožava sigurnost ličnih i drugih podataka.
KYC proces je već temelj mnogih digitalnih usluga, kao što su:
- otvaranje bankarskih računa;
- potvrđivanje transakcija;
- upravljanje kreditima;
- usluge eUprave;
- usluge osiguranja;
- potpisivanje dokumenata;
Isključivo od vašeg tima zavisi kako ćete koristiti KYC proces i da li ćete ga povezati sa jednom od gore navedenih oblasti ili kreirati potpuno drugačiju uslugu.
Sljedeće stvari su ključne za uspjeh – KYC mora biti osnova predloženog rješenja; rješenje mora imati komercijalni potencijal na najvišem nivou sigurnosti, bezbjednosti i pogodnosti za korisnike kojim se sve uključene strane štite od prevare u vezi identiteta ili drugog sajber kriminala. Potencijal za upotrebu u brojnim drugim sektorima bi bio dodatno vrednovan.
Predlog: KYC proces se može razviti pomoću najsavremenije tehnologije kao što su pametni ugovori sa ili bez dodatnih funkcija u vezi sa drugim bankarskim ili Web3 uslugama, ali treba da se fokusira na razvoj najvišeg mogućeg stepena bezbjednosti (u skladu sa Visokim nivoom sigurnosti koja se odnosi na dokazivanje identiteta (eIDAS LoA High), jakom autentifikacijom korisnika u skladu sa Direktivom o platnim uslugama (PSD2) i Kvalifikovanim elektronskim potpisom (eIDAS QTSP) sa velikim brzinama transakcija i malom potrošnjom propusnog opsega.
CBCG FinTech Hackathon je prilika da sa svojim timom, uz pomoć mentorske podrške, u roku od 48h pokažete inovativnost, kreativnost, programerske sposobnosti. Na taj način, pored ostalog, dobijate i mogućnost:
- Zapošljavanja – lokalne tehnološke kompanije su u potrazi za talentima i kreativnim razmišljanjem i izvanredno programiranjeće biti primijećeno;
- Realizacije vaše ideje – ako svoje rješenje vidite kao startup koji ima potencijal, imaćete priliku da u to uvjerite investitore koji će prisutvovati događaju;
- Sticanja novih znanja o najnovijim trendovima – renomirani domaći i strani stručnjaci će podijeliti ideje i tehnologije koje finansijsku industriju čine konkurentnijom i bližom krajnjim korisnicima;
- Umrežavanja - imaćete priliku da upoznate ljude iz poslovnog sektora iz cijelog regiona i predstavnike poslovnih i finansijskih organizacija.
Tražimo timove koji se bave projektima u oblasti finansijskih tehnologija ili koji imaju početnu ideju o tome kako bi se ova oblast mogla unaprijediti, kao i sve one koji su zainteresovani za razvoj finansijskih tehnologija i žele da svoje ideje predstave na regionalnom tržištu.
Timovi su sastavljeni od tri do pet članova. Za učešće na konkursu potrebno je popuniti prijavu na linku. Timovi koji budu izabrani u procesu predselekcije, 4.10.2022. ulaze u proces takmičenja.
Pravo učešća na takmičenju imaju državljani Crne Gore, Srbije, Albanije, Bosne i Hercegovine, Kosova i Sjeverne Makedonije. Timovi bi trebalo da budu sastavljeni isključivo od državljana jedne od navedenih zemalja, kao i da članovi tima žive u regionu Zapadnog Balkana.
Šta treba da uradite?
- Okupite tim;
- Popunite prijavu;
- Takmičite se;
- Pobijedite;
- Podignite svoj startap na sljedeći nivo.
Oficijelni jezik za popunjavanje prijave, rad na platformi, rad sa mentorima, dostavljanje filma, kao i prezentaciju finalnih rješenja je engleski.
Da biste ušli u proces odabira, vaša ideja treba da ispunjava sljedeće kriterijume:
- Inovacija – nove mogućnosti - nove usluge - u domenu koji donosi uštede, inkluziju, jednostavnost za krajnje korisnike; prvenstveno u regionu Zapadnog Balkana;
- Primjenjivost – oslanja se na dostupne, poznate tehnologije i sa konkretnim opisom primjene, prvenstveno u regionu Zapadnog Balkana;
- Praktičnost – rješava konkretan problem ili prepreku ili poboljšavaju postojeći proces;
- Bezbjednost – sprečavanje prevara i sajber kriminala.
Da bi vaše rješenje ušlo u finalni dio takmičenja, potrebno je da ispunjava i dodatne kriterijume:
- Funkcionalnost – stepen dovršenosti i funkcionalnost UX prototipa;
- Arhitektura softvera;
- Kvalitet poslovnog plana, plana implementacije, uticaj i održivost rješenja.
Svi prijavljeni timovi će proći proces predselekcije koji će biti sproveden od 2. do 4. oktobra, nakon čega će svi prijavljeni timovi biti obaviješteni o ishodu. Biće izabrano tri do pet timova koji će ući u finalnu fazu takmičenja. Izabrani timovi će imati rok do 6. oktobra da dostave trominutni video sa prezentacijom ideje, koji će biti prikazan i na otvaranju Hackathona, kao dio predstavljanja timova.
Tokom finala od 48 sati, kandidatima odabranim za finalno takmičenje biće ponuđena mentorska pomoć, a tehnički žiri će procijeniti napredak razvoja softverskog koda.
Mentorski timovi biće sastavljeni od predstavnika CBCG, za regulativu u oblasti bankarstva, platnog prometa i digitalnih platnih usluga, Udruženja banaka i predstavnika banaka iz oblasti bankarstva i odnosa sa javnošću i ICT Cortexa za oblast IT-a i odnosa sa javnošću.
Prijave za Hackathon se otvaraju 2. septembra 2022, a zatvaraju 1. oktobra 2022.
Predselekcija rješenja će se vršiti do 4. oktobra, kada će i timovi biti obaviješteni o rezultatima predselekcije.
Početak Hackathona zakazan je za 7. oktobar kada će biti predstavljeni i timovi koji prođu u finalni dio takmičenja.
Kraj takmičenja i ceremonija zatvaranja biće održani 9. oktobra 2022. u Podgorici.
Takmičarski dio Hackathona traje 48 sati. Takmičari sami, u okviru svog tima, raspoređuju vrijeme i obaveze na izradi projekta uključujući i rad sa mentorima.
Timovi će svoje ideje i tehničko rješenje predstaviti članovima glavnog žirija na završnoj manifestaciji prema sljedećem konceptu:
- 5 minuta za prezentaciju (ideja i tehničko rješenje);
- 5 minuta za pitanja žirija.
Pobjedničko rješenje će proglasiti glavni žiri na osnovu dodatnih kriterijuma za fazu finala.
Hackathon će biti održan u online formi. Cio proces – od prijave do svrstavanja u uži izbor, kao i konačnog glasanja, odvijaće se preko onlajn platforme za Hackathon TAIKAI.
Međunarodni žiri će činiti predstavnici centralnih banaka, ICT Cortexa, Evropske banke za obnovu i razvoj, kompanije Mastercard, kao i predstavnici crnogorskog bankarskog sektora i međunarodnih fintech kompanija.
Tim koji po odluci stručnog žirija, prezentuje najbolje rješenje, osvojiće nagradu u iznosu od 12,000 eura koju obezbjeđuje Centralna banka Crne Gore.
Dodatno, obezbijeđena je i nagrada za tim iz Crne Gore koji prezentuje najbolje rješenje, u iznosu od 3,000 eura. Nagradu za najbolji crnogorski tim dodjeljuje kompanija Mastercard.